søndag 25. mars 2012

hals og pulsvanter

Så er det på tide og blogge litt igjen...
har ikke vært i form i det siste, men dette som er i dette innlegget har vært ferdig ei stund, så tar det jo tid og få tatt bilder... så er det og tømme kamera og så redigere litt så skal det jo også blogges..
Ting tar som sagt tid...

Etter at jeg var pås trikkekaffe hos projo fikk jeg mønster på evas hals. og den var jo kjekk og strikke ..
når den var ferdig lagde jeg lange pulsvanter og lagde nytt mønster ..
og så lagde jeg kort versjon av disse pulsvantene og ¨nå er de ferdig og har vært i bruke...
tror ikke det blir så mye mer brukt i år som sommern nesten er her...
Evas hals ogpulsvanter på bilde over brukte jeg Viking alpakka silk og strikke på pinner nr 2,5
og halsen brukte jeg 81 gram garn og på pulsvantene som ble lange gikk det med 48 gram garn...

her er kort versjon av disse pulsvanten og her er det strikket med Lima og pinner nr 3
og til disse i kortversjon gikk det med 72 gram garn...






Strikket før i år 2445 gram
strikket her 72+48+81 = 2646 gram garn

7 kommentarer:

  1. Nydelig hals og pulsvarmere! Skulle likt å ha mønstert på disse. Håper forma er stigende.

    Ha en strålende mandag!

    SvarSlett
  2. Flotte pulsvarmere :)
    Har selv strikket de, og de ble veldig flotte og gode :)

    SvarSlett
  3. De pulsvarmerne var skikkelig fine! :D

    SvarSlett
  4. Flotte pulsvarmere og hals. For ikke å snakke om alt det flotte du har sydd! Har kost meg med å kikke på alt sammen.

    SvarSlett
  5. Supre, både pulsvanter og hals :-)
    Og pluteslig er det bruk for slike igjen..

    SvarSlett
  6. Rett og slett fine ting du har strikket :o)

    SvarSlett